Blog

Introductie in online personaliseren

‘Hé, heb ik jou al eens gezegd dat ik echt geweldig ben?’ ‘?!’ Vreemde dialoog toch? Toch wordt deze dialoog dagelijks miljoenen keer gevoerd.Waarom? Omdat organisaties nog steeds denken dat dit de manier is om website-bezoekers aan te spreken: “Welkom op onze website, wij zijn specialist in…”“Wij leveren diensten aan…”“Onze producten zijn world class…” Terug…
Lees meer

Online Marketing Consultant

Je bent goed in wat je doet, maar weet je bezoekers daar nog niet goed genoeg van te overtuigen?Je weet dat je online “iets” beter moet doen, maar weet niet wat?Of misschien weet je wel wat je moet doen, maar niet hoe, of je hebt simpelweg de tijd niet? Dan is een Online Marketing Consultant…
Lees meer

When digital becomes human

Het digitale tijdperk zorgt ervoor dat wij sneller en beter bediend kunnen worden. Het zorgt ook voor flinke kostenbesparingen bij bedrijven. Alles wat ze digitaal kunnen doen is sneller, goedkoper en minder foutgevoelig. Een win, win situatie dus. Maar waar bedrijven in eerste instantie hun data en techniek gebruikten om er toch vooral zelf beter…
Lees meer

Alle marketeers -liegen- vertellen verhalen

Alle marketeers -liegen- vertellen verhalen

Alle marketeers liegen vertellen verhalen – Seth Godin Veel dingen die waar zijn, zijn waar omdat jij erin gelooft. Het gaat er niet meer om dat je product goed en goedkoop is. Het gaat erom dat jouw verhaal klopt. De productie van jouw product is niet langer van het grootste belang om jouw producten te…
Lees meer

*Persoonlijkheid niet inbegrepen

*Persoonlijkheid niet inbegrepen – Rohit Bhargava

Gezichtloosheid van bedrijven werkt niet meer. Om succesvol te zijn moeten bedrijven een gezicht, ofwel een persoonlijkheid krijgen. Dat kan door geen “mensen” in dienst te hebben maar “individuen” die worden aangemoedigd om de controle met de klanten te delen. *Persoonlijkheid niet inbegrepen – Rohit Bhargava Voor wie wil weten waarom het ene bedrijf groeit…
Lees meer

Het geheim van een goede strategie

Het geheim van een goede strategie

De kern van alle strategie is altijd gelijk: ontdek de kritische factoren in de situatie en ontwerp een manier om de activiteiten te focussen en te coördineren teneinde deze factoren naar je hand te zetten. Het geheim van een goede strategie (Richard Rumelt) Aan praktijkvoorbeelden van goede en slechte strategieën geen gebrek in dit boek.…
Lees meer

Unity

Unity – het zevende principe van Cialdini

Robert Cialdini voegt tóch nog een zevende principe toe aan zijn zes overtuigingsprincipes: Unity. In het Nederlands wellicht goed te vertalen als eenheid. Tot nu toe vond Dhr. Cialdini dat vrijwel alle vormen van beïnvloeding/marketing onder te brengen waren bij één de zes beïnvloedingsprincipes die beschreef in zijn boek Influence. Nu, in zijn nieuwste boek…
Lees meer

Vele winkels maken licht werk!

“Nee, we willen de fysieke winkels niet promoten. Wij zijn de webshop, dus wij willen alleen de webshop promoten.” Dit is wat een klant onlangs zei na mijn tip om met een online campagne ook het verkeer naar de fysieke winkels aan te jagen (wat tevens een voordeel voor de online campagne was). Dit was…
Lees meer

Conversie van uw webshop verhogen

De conversie van uw webshop verhogen? Daar zijn vele middelen en nog veel meer experts voor in te schakelen. Op deze website leest u bijvoorbeeld al over: De beïnvloedingswapens van Cialdini Wat voor bezoekersgroepen u heeft ‘How to get people to do stuff’. Conversie van uw webshop verhogen In dit artikel krijgt u een kort…
Lees meer

Zachte conversies zijn ook belangrijk

Waar denk jij aan bij het optimaliseren van je website? Google Analytics? SEO? SEA? De kleur van buttons veranderen? Tekstschrijven? Gedragsbeïnvloeding? Allemaal belangrijk, maar wat vaak vergeten wordt is het optimaliseren voor zachte conversies (of: ‘soft conversion’). Onlangs gaf ik een presentatie over Zachte conversies, een korte samenvatting vindt u hier. Zachte conversie De belangrijkste…
Lees meer