Blog

Bezoekersgedrag: vier doelgroepen

Er zijn diverse manieren om websites te optimaliseren. Denk aan de optimalisatie van teksten, afbeeldingen, techniek, kleurgebruik, enzovoorts. Om een website te optimaliseren is inzicht in het bezoekersgedrag zeer belangrijk. Door jouw bezoekers te analyseren wordt inzichtelijk waar jouw website geoptimaliseerd kan worden. Dat kan de landingspagina zijn, maar dat kan net zo goed het…
Lees meer

Lead Generation card – Twitter

Ga jij de Lead Generation card van Twitter spelen? Op 22 mei plaatste Twitter een interessant artikel over de nieuwste Lead Generation Card op haar blog. Nu ben ik niet heel bekend met Twitter (echt niet), maar nu Twitter deze kaart gaat spelen wordt het toch echt interessant om me er meer in te verdiepen,…
Lees meer

Tips om geen conversie te verliezen

Er worden veel waardevolle boeken en artikelen geschreven over website-optimalisatie. En ook al zijn we, dankzij de principes van Cialdini, Meyer-Briggs, BJ Fogg en consorten al vrij ver met de kennis van website-optimalisatie. Toch worden er nogal eens basisfouten gemaakt in landingspagina’s waardoor juist conversie wordt verloren. In dit artikel betreffen het landingspagina’s van websites,…
Lees meer

Nieuwsbriefinschrijvingen genereren

Snel en efficiënt contact leggen met potentiële klanten? Onlangs sprak ik de eigenaar van een webshop. Het gesprek kwam op de conversie van zijn webshop en hij gaf aan dat hij niet mocht klagen. Hij dacht wel dat er meer uit zijn bezoekers te halen was, maar hoe? Tegelijk gaf hij aan dat hij goede…
Lees meer

‘Keuzes zijn relatief’ (Predictably Irrational – Dan Ariely)

Vaker dan we denken maken we irrationele keuzes. Vrijwel alle keuzes die we maken zijn gebaseerd op vergelijkingen. Een dankbare menselijke eigenschap voor marketeers en verkopers. Eindelijk ben ik begonnen in het boek Predictably Irrational van Dan Ariely. De introductie van het boek belooft dat we erachter zullen komen waarom we na een aspirine van…
Lees meer

Het geheim van een goed verhaal

In de categorie ‘beter had ik het niet kunnen zeggen’: Storytelling secrets from the big screen Een artikel op Marketingfacts over de waarde van verhalen en hoe je storytelling kunt opzetten. (Nederlands artikel, met om een of andere reden een Engelse titel) Een tijdje terug las ik al een boek over hoe je successen kunt…
Lees meer

Leads genereren uit mobiele bezoekers

“Ik wil graag mobiel verkeer inkopen, daar is veel omzet te halen.” zei een vriend laatst tegen me. Want hij had eens “iemand” horen zeggen dat diegene veel geld verdiende aan mobiel verkeer. Maar wat voor mobiel verkeer dat precies was wist hij niet, en hoe diegene dat geld precies verdiende was hem ook niet…
Lees meer

Gaat niet bestaat niet

Gaat niet bestaat niet (Richard Branson) De titel van het boek spreekt aan. Maar Richard had vermoedelijk nog wat pagina’s over toen hij door zijn inhoud was geraakt. Het boek leest wel lekker en er staat zeker leuke verhalen in. Maar op de helft van het boek weet je het wel, iets teveel van hetzelfde.…
Lees meer

Sociale invloeden

Eindelijk ben ik begonnen aan het boek ‘Influence’ van Cialdini. Eén van de zes wapens die Cialdini beschrijft is de sociale invloed. Al jaren een bekend fenomeen (getuige het filmpje onderaan deze pagina), en het leek me leuk om wat voorbeelden op te sommen uit het dagelijks leven. Want als je goed om je heen…
Lees meer

Tell To Win – Peter Guber

Tell to win (Peter Guber) Connect, Persuade, and Triumph with the Hidden Power of a Story   Tell to win is een Amerikaans boek waarin Peter Guber (Wiki (en)) vertelt over hoe hij zijn zaken voor elkaar kreeg door het vertellen van verhalen. Geen boek dat over website optimalisatie gaat, maar zeker een boek dat…
Lees meer