Lead Generation card – Twitter
Ga jij de Lead Generation card van Twitter spelen?
Op 22 mei plaatste Twitter een interessant artikel over de nieuwste Lead Generation Card op haar blog.
Nu ben ik niet heel bekend met Twitter (echt niet), maar nu Twitter deze kaart gaat spelen wordt het toch echt interessant om me er meer in te verdiepen, het is tenslotte ‘mijn wereld’ (de leadwereld) die ze binnenstappen 😉
Waarom de Lead Generation Card?
“Marketers regularly talk to us about their goals, and for many it boils down to one major theme: generating leads, and ultimately driving purchases.”
(Mitali Pattnaik, Product Manager, Revenue, Twitter)
Redenen voor Twitter om de Lead Generation kaart te spelen. Hiermee kunnen bedrijven op gemakkelijke wijze via Twitter leads genereren. Bekijk hieronder een interessant voorbeeld waarin een van de testers leads genereert via de Lead Generation Card.
De lezer van bovenstaande tweet hoeft slechts ‘Join the club!’ te klikken waarna zijn naam en e-mailadres worden toegevoegd aan het nieuwsbriefbestand van The Barista Bar, zonder een lastig formulier in te vullen.
Een goed product?
De Lead Generation Card maakt inschrijven voor een nieuwsbrief nu net zo makkelijk als het plaatsen van een like. Tel daar een zeer groot en goedkoop sociaal bereik bij op en het lijkt een goed product te zijn.
Let op: valkuil
Een Leadgeneration card als deze maakt het wel heel makkelijk om leads te genereren. Pas wel op dat je niet in de valkuil valt. Want wil je als bedrijf gebruik maken van deze vorm van leadgeneratie, dan is het belangrijk dat je de regels van database-opbouw goed in de gaten blijft houden. Blijf dus altijd ondubbelzinnig toestemming vragen voor de inschrijving voor de wekelijkse nieuwsbrief van merk X die inhoud Y zal bevatten.
Laten we hopen dat de kaart snel in Nederland beschikbaar komt, ik ben zeer benieuwd naar de mogelijkheden. Heb jij ervaringen met deze card? Laat ze dan zeker achter.