Leads genereren uit mobiele bezoekers

Leads genereren uit mobiele bezoekers

“Ik wil graag mobiel verkeer inkopen, daar is veel omzet te halen.” zei een vriend laatst tegen me. Want hij had eens “iemand” horen zeggen dat diegene veel geld verdiende aan mobiel verkeer. Maar wat voor mobiel verkeer dat precies was wist hij niet, en hoe diegene dat geld precies verdiende was hem ook niet helemaal duidelijk.
Een kleine waarschuwing, om niet blind in te zetten op mobiel verkeer, was gelukkig voldoende om zijn enthousiasme iets in te tomen. Hij dacht er namelijk aan om via apps mobiel verkeer in te kopen, om zo via zijn eigen website leads te genereren. Want dat werkt op het gewone internet toch ook?

Uiteraard is met dat idee niets mis, maar het is wel fijn als je weet waar je aan begint. Ik vertelde hem dat ik toevallig een artikel over mobiel verkeer aan het schrijven was. Niet over het mobiele verkeer zoals hij dat bedoelde (inkopen bij mobiele bronnen), maar juist het mobiele verkeer dat hij sowieso al op zijn leadpagina kreeg (met name via verzonden e-mails, verkeer dat ‘per ongeluk’ mobiel is). Onderaan deze pagina een link naar dat artikel.

Ik hoop meer mensen te kunnen behoeden voor een blinde gok op mobiel. Maar nog meer hoop ik mensen te kunnen overtuigen om eerst eens rekening te houden met het mobiele verkeer dat ze nu al krijgen. Met name wanneer je veel verkeer uit e-mailcampagnes haalt is er veel winst te behalen uit deze groep bezoekers.

Lees hier het volledige artikel.
Let op: dit betreft een artikel dat met name voor de e-mailpublishers werd geschreven. Misschien is het dus niet voor iedereen even interessant.