Werkwijze

Noem mij een generalist of een allround online marketeer. En vaak genoeg wordt ik ook wel een specialist genoemd. Hoe je het ook wendt of keert: Ik help organisaties op de volgende stap te maken op online gebied.

Mijn werkwijze kenmerkt zich door een pragmatisch en eerlijke aanpak. Ik help je graag verder, maar alleen als het zin heeft. Heb je bijvoorbeeld gehoord dat de concurrentie is gestart met Google Ads en wil jij dat daarom ook? Laten we eerst kijken of Google Ads wel de oplossing is die je nodig hebt.

Traffic, Conversie, Retentie en Kennis

Ieder zichzelf respecterend online marketing bureau ontwikkelde een “eigen” succesformule. Ik niet, ik ga uit van de aloude drie peilers die al sinds jaar en dag belangrijk zijn voor een succesvolle organisatie.

  1. Traffic: hoe zorg je dat de juiste traffic – dus niet zoveel mogelijk traffic – op je website komt. Welke technieken, tools of campagnes zijn nodig om de juiste mensen te bereiken en activeren.
  2. Conversie: Als stap 1 goed is uitgevoerd staat je bezoek te trappelen om te converteren. Maar dan moet de weg richting conversie wel vrij zijn. Zorg dus dat je bezoekers zo snel en makkelijk mogelijk kúnnen converteren.
  3. Retentie: Geen betere klant dan een betalende klant? Toch wel, namelijk één die vaker bij je langskomt en misschien zelfs als ambassadeur voor je op kan treden.

Kennis: dit is niet een van de stappen. Kennis is essentieel om bovenstaande stappen optimaal in te kunnen richten. Je hebt in alle stappen die je zet ontzettend veel kennis nodig. Dat kan kennis van je doelgroep zijn, van je aanbod, de markt. Maar ook van de online mogelijkheden, de juiste data verzamelen en gebruiken en technische kennis.

Om echt online te kunnen groeien is heel veel kennis en ervaring nodig. Die kennis en ervaring neem ik graag mee om ook jouw doelen te behalen.

Mijn expertises

  • SEO – zoekmachinemarketing
  • Conversieoptimalisatie (incl. a/b testing, expert reviews, data-inrichting, etc.)
  • Copywriting (voor bezoekers en SEO)
  • Online marketing strategie
  • Analytics
  • E-mailmarketing (incl. marketing automation)
  • Online personalisatie (van de eerste gratis stap tot de keuze en inrichting van volwaardige Customer Data Platforms)
  • Ontwikkeling persona’s en customer journeys

Voor de expertises social media en SEA heb ik een fijne en betrouwbare partij achter de hand maar help ook graag om een goede specialist voor je te zoeken.