Er zitten vier online marketing consultants in de kroeg.
De eerste loopt vast en vraagt of iemand hem kan helpen met het bepalen van een online marketing strategie.
De tweede zegt: “Je móet echt Google Ads campagnes inzetten op het See, Think, Do, Care model van Google. Werkt echt ge-wel-dig!”
“Nee, nee, nee.” zegt de derde. “Ik heb onze organisatie volledig op het REAN-model ingestoken. Reach, Engage… ehh. And Nurture. Echt, werkt for-mi-da-bel!”
De laatste (doorgaans de meest verstandige van het stel) zegt: “Neem even contact op met De Ruijter Aas, die roept niet dat hij de heilige graal heeft. Hij helpt je gewoon waar het nodig is.”
Wat heb je aan een online marketing strategie?
Als je geen idee hebt:
- wat je online doelen precies zijn
- welke mogelijkheden er online allemaal zijn
- waarom je niet alleen op Google Ads moet richten
- waarom je niet alleen maar een goede website moet hebben
- wat je bezoekers eigenlijk écht willen
Het antwoord: weinig tot niets.
Funnels en trechters
Online marketing bureaus buitelen over elkaar heen om te roepen wie de beste online marketing strategie heeft. Meestal worden die strategieën of methodes voorzien van een mooie trechter (wat we liever een “funnel” noemen, want dat klinkt zo lekker hip). Die funnel bevat dan de kleuren groen, rood, blauw en geel. Kijk zelf maar (Google Images). Waarom? Omdat Google dat ook doet, dus dan moet het wel goed zijn.
Ook klaar met online marketing strategieën?
Mooi, laten we dan gewoon aan de slag gaan. De Ruijter Aas heeft geen kant-en-klare online marketing strategie. Omdat we graag kijken naar jouw organisatie en je te helpen waar jullie zowel op korte als langere termijn iets aan hebben. De Ruijter Aas heeft een nuchtere aanpak. Geen heilige graal, wel zo snel mogelijk naar groei voor jouw onderneming.
Wil je dat ook? Neem contact op, dan maken we kennis en gaan we samen aan de slag.
Onze doelstelling
“Bedankt voor de fijne samenwerking, maar vanaf hier kunnen we het wel zelf!”
Kleine lettertjes
De Ruijter Aas is een online marketing bureau uit Zeewolde, Flevoland. Lekker centraal dus interessant voor organisaties uit het hele land. Bovendien werken we veelal op afstand.
Verkoop je abonnementen op consumentenproducten die ook gewoon in de winkel liggen (scheermesjes, boxershorts, etc.). Bedankt voor je interesse, maar nee bedankt. Ik help liever organisaties die iets meer betekenisvol werk doen. Een interessante markt waarin ik veel ervaring heb is (online) recruitment.