Over De Ruijter Aas

“Wanneer kan je beginnen”
“In principe meteen”
“Hang je jas maar aan de kapstok dan.”

Zo begon in 2005 mijn online-marketing-avontuur bij een bureau dat iets met moeilijke termen deed; affiliate marketing, lead generation, CPC. Inmiddels weet ik wel echt wat deze termen inhouden. En daar is het gelukkig niet bij gebleven.

Na mijn eerste stappen in affiliate marketing en leadgeneratie ben ik zeer breed opgeleid tot senior online marketeer, consultant en docent e-commerce. Met meerdere expertises (ja, je kunt best meerdere expertises hebben). De laatste jaren heb ik mij verder verdiept in online recruitment marketing en recruitment marketing automation.

Momenteel zet ik mijn kennis in als online marketeer/consultant graag in om ondernemingen op freelance of interim basis te ondersteunen.

Wat je van mij kunt verwachten

“Een rustige, open en fijne partner. Geeft altijd een eerlijke en oprechte mening. Draait niet om de hete brei heen en durft de confrontatie aan te gaan. Zonder dat het vervelend wordt! André heeft een hele fijne en open benadering.”

Aldus een van mijn opdrachtgevers (naam bekend bij de redactie ;)).

Daar voeg ik graag zelf nog aan toe dat ik snel en makkelijk tot de kern van problemen kom. Bovendien zorg ik voor een slimme en efficiënte inzet van online tooling.

Als digital consultant help ik ondernemingen met:

  • recruitment marketing automation
  • analyseren en optimaliseren van huidige online activiteiten
  • statistieken begrijpelijk maken
  • implementatie en inrichting van tooling
  • conversieoptimalisatie van websites en e-mails
  • ondersteuning en training van (junior) online marketeers
  • bureaus en specialisten uit te dagen het beste voor jou te doen

Het is mijn ambitie om ondernemingen echt te helpen online stappen te zetten. Zonder al teveel vakjargon of “nieuwe” theorieën van hippe goeroes (dat is toch vaak oude wijn in nieuwe zakken). Maar wel met gezond verstand en bovendien met de drive om het echt samen te doen.

Dit deed ik tot nu toe

Waar komt al die ervaring vandaan? Voornamelijk uit de vrijheid die ik steeds heb gehad om mezelf te blijven ontwikkelen. Van affiliate marketeer, CRO specialist en Productowner Online Lead Generation bij Daisycon (Part of Linehub) tot Senior Online Marketeer bij Unique en USG People The Netherlands (nu Recruit Global Staffing). Maar ook als interim docent E-commerce, e-commerce manager bij Hans Anders, recruitment automation specialist voor diverse uitzendorganisaties en als online marketing consultant voor kleinere organisaties.

Als ondernemer ontwikkelde ik al tientallen websites. De eerste sites (toen nog zonder WordPress) waren hobbysites, affiliate-sites en websites voor MKB-ondernemingen.

Vervolgens ontwikkelde ik met WordPress onder andere een online marketingblog, eigen webshops voor kunstgras en deze website die je nu leest. De laatste projecten waren online escape games die ik zonder CMS zelfstandig in HTML, CSS en JavaScript bouwde (zie bijvoorbeeld campinghogenood.online, Verpleegescape.nl en Follow The Money). Voor een overzicht van online escape rooms ontwikkelde ik ook escapegamesonline.nl, een platform met veel online escape games.

Hier word ik enthousiast van

Mensen en hun gedrag. Dat is wat mij ontzettend intrigeert!
Daarom voelt het internet als een grote speeltuin. Het analyseren van online statistieken, zoek-, scroll-, kijk- en klikgedrag. A/b tests en verbeteringen doorvoeren en tenslotte zorgen dat de hele klantreis perfect is afgestemd op iedere specifieke bezoeker.

Automatiseren, het helpen van organisaties door processen te automatiseren, zodat mensen meer tijd vrij houden voor leuker en nuttiger werk. Bijvoorbeeld persoonlijke aandacht geven aan kandidaten.

Personaliseren, zorgen dat klanten, kandidaten, leads en anderen een zo goed mogelijk journey ervaren.

Ik word overigens ook heel enthousiast van escape rooms. Met name het bouwen van mijn eigen mobiele escape room, maar dat is een ander verhaal, op deze website.

“André is een van de meest gepassioneerde marketeers die ik ken. Hij weet snel de kern van de boodschap te doorgronden.

Dit lukt hem zowel met een flinke marketing stack als met hele beperkte middelen. Daarnaast is André snel en slagvaardig in zijn aanpak. Zijn aannames toetst hij middels snelle experimenten en voorziet deze van de juiste onderbouwing. Zijn brede marketingkennis en datagedreven aanpak zorgen ervoor dat André in staat is snel resultaten te behalen.

Michael, Manager Digital Growth (USG People The Netherlands)