Over De Ruijter Aas

“Wanneer kan je beginnen”
“In principe meteen”
“Hang je jas maar aan de kapstok dan.”

Zo begon in 2005 mijn online-marketing-avontuur bij een bureau dat iets met moeilijke termen deed; affiliate marketing, lead generation, CPC. Termen die ik, als vers afgestudeerde onwetende nog niet kende maar waarmee ik me toch vrij makkelijk door het sollicitatiegesprek wist te bluffen. Twee eigenaren van het bureau vroegen me of ik iets over hun producten wist. “Tuurlijk” zei ik, terwijl ik vervolgens braaf de termen en kreten oplepelde die op de posters achter hun hingen.

Direct aangenomen en klaar voor mijn eerste echte baan. Zo kon ik in ieder geval mijn studieschuld afbetalen (maar pas nadat ik van mijn eerste echte salaris natuurlijk een Playstation kocht).

Mijn naam is André de Ruijter

Sinds die eerste online marketing baan zeer breed opgeleid tot senior online marketeer, consultant en docent. Met meerdere expertises (ja, je kunt best meerdere expertises hebben).

Sinds begin 2020 deel ik mijn kennis en ervaring als online marketeer/consultant (freelance/interim/vast) om ondernemingen te ondersteunen op uiteenlopende online marketing vraagstukken.

Wat je van mij kunt verwachten

“Een rustige, open en fijne partner. Geeft altijd een eerlijke en oprechte mening. Draait niet om de hete brei heen en durft de confrontatie aan te gaan. Zonder dat het vervelend wordt! André heeft een hele fijne en open benadering.”

Aldus een van mijn opdrachtgevers (naam bekend bij de redactie ;)).

Daar voeg ik graag zelf nog aan toe dat ik snel en makkelijk tot de kern van problemen kom. Bovendien zorg ik voor een slimme en efficiënte inzet van online tooling.

Ik help ondernemingen met:

  • prioriteiten stellen en de beste volgende stap bepalen
  • huidige activiteiten te optimaliseren
  • statistieken op orde krijgen en begrijpelijk maken
  • implementatie en inrichting van de nodige (veelal gratis) tools
  • conversieoptimalisatie van websites en e-mails
  • ondersteunen en trainen van (junior) online marketeers
  • met trainingen op maat
  • bureaus en specialisten uit te dagen

Het is mijn ambitie om ondernemingen echt te helpen online stappen te zetten. Zonder al teveel vakjargon of “nieuwe” theorieën van hippe goeroes (dat is toch vaak oude wijn in nieuwe zakken). Maar wel met gezond verstand en bovendien met de drive om het echt samen te doen.

Mijn expertises

Noem mij een generalist of allround marketing professional. Alhoewel ik breed inzetbaar ben heb ik ook zo mijn expertises.

Dit deed ik tot nu toe

Waar komt al die ervaring vandaan? Voornamelijk uit de vrijheid die ik steeds heb gehad om mezelf te blijven ontwikkelen. Van affiliate marketeer, CRO specialist en Productowner Online Lead Generation bij Daisycon (Part of Linehub) tot Senior Online Marketeer bij Unique en USG People The Netherlands. Met daarnaast steeds extra werk, bijvoorbeeld als docent E-commerce op het Kronenburgh College of als online marketing consultant voor veel kleinere organisaties.

Daarbij heb ik als ondernemer veel websites ontwikkeld. De eerste sites (toen nog zonder WordPress) waren hobbysites, affiliate-sites en websites voor MKB-ondernemingen.

Vervolgens ontwikkelde ik met WordPress onder andere een online marketingblog, eigen webshops voor kunstgras en deze website die je nu leest. De laatste projecten waren online escape games die ik zonder CMS volledig in HTML, CSS en JavaScript bouwde (zie bijvoorbeeld campinghogenood.online)

Hier word ik enthousiast van

Mensen en hun gedrag. Dat is wat mij mateloos intrigeert!
Daarom voelt het internet als een grote speeltuin. Het analyseren van online statistieken, zoek-, scroll-, kijk- en klikgedrag. A/b tests en verbeteringen doorvoeren en tenslotte zorgen dat de hele klantreis perfect is afgestemd op iedere specifieke bezoeker.

Ik word overigens ook heel enthousiast van escape rooms. Met name mijn eigen mobiele escape room die ik bijvoorbeeld verhuur voor personeelsfeestjes, maar dat is een ander verhaal, op deze website.

“André is een van de meest gepassioneerde marketeers die ik ken. Hij weet snel de kern van de boodschap te doorgronden.

Dit lukt hem zowel met een flinke marketing stack als met hele beperkte middelen. Daarnaast is André snel en slagvaardig in zijn aanpak. Zijn aannames toetst hij middels snelle experimenten en voorziet deze van de juiste onderbouwing. Zijn brede marketingkennis en data-gedreven aanpak zorgen ervoor dat André in staat is snel resultaten te behalen.

Michael, Manager Digital Growth (USG People The Netherlands)